
Gefeliciteerd Kate!!!
4 juni 2026 – Je gaat het niet geloven, maar ik ben blijkbaar al tien jaar oud! Nou ja zeg. Ik voel me nog zes hoor, geen dag ouder dan dat. In maart heb ik mijn verjaardag gevierd, of dat zei mijn baasje. Het was echt een raaaare dag. Ik kreeg allemaal lekkers en toen werd ik lichtelijk wantrouwig hoor… Dat hebben ze me vaker geflikt en dan was er altijd iets stoms. Nou, lees maar mee.
Tekst: Laura Vervaart – Beeld: Manon Sas
Het was een dag die naar lente rook. Het was er nog niet echt, maar wel bijna. En mijn baasje knuffelde me bijna dood in de ochtend. Niet de gewone, maar de super-super knuffel. Ik dacht even: wat heb ik nou aan mijn broek hangen? De vorige keer dat ze me bijna doodknuffelde, moest ik naar de witte jas, kreeg daar prikjes en werd ik wakker bij de witte jas en voelde me heel stom en alles deed zeer. Maar toen had ik ook in de avond geen brokjes gekregen en nu wel. Dus dat was anders. Ik kreeg ook meteen na de knuffel extra veel blikvoer en en en een gebakken eitje! Echt oh!!!!! Zo lekker! Ik wist toen zeker dat er iets heel bijzonders aan de hand was.
Baasje wilde eigenlijk dat ik eerst ging zitten bij mijn bordje eten voor een foto? Maar ja, dag… Als eten zo lekker ruikt, dan is het gewoon aanvallen. Foto. Kom op zeg, daar werk ik echt niet aan mee. Dus ik heb lekker alles opgesmikkeld en toen ben ik even gaan liggen. Buik vol, tijd voor een klein dutje. Na het dutje zijn we naar buiten gegaan en hebben in het park gewandeld. Ik voelde me best bijzonder want speciaal voor mij waren er allemaal planten gaan bloeien en zo veel nieuwe geurtjes! Ik hoefde ook niet eens door te lopen van mijn baasje, dus ik heb iedere grasspriet afzonderlijk goed geïnspecteerd, waar nodig een geurtje achtergelaten voor de volgende en geconcludeerd dat alles onder controle was. Het is niet mijn eerste keer hoor dat het park naar lente ruikt. Ik ben blijkbaar al tien jaar.
De dag werd alleen maar leuker en leuker en leuker. Thuis kreeg ik een gigantisch stuk jammiestok. Mijn baasje noemt het pens en ze vindt het vies ruiken. Ik snap het niet. Maar ze vindt poep ook vies ruiken. Mensen zijn echt raar. Maar goed, na de jammiestok toen mocht ik ook nog eens naar mijn beste vriendje Joep om daar te spelen! En daar waren ook nog andere vriendjes!!! Het was zo fijn die dag. Toen we thuiskwamen laat in de avond, ben ik lekker naast mijn baasje opgekruld in bed en heb daarna de hele nacht gedroomd over alle leuke dingen die dag. Beste dag ooit!


